Pages

dinsdag 13 augustus 2013

Operatie van maandag

Hee,

Ik ben dus vorige week maandag (5 augustus) geopereerd aan mn rechteroor. Ik heb namelijk sinds ik geboren ben aan beide oren een gaatje zitten (een fistel). Vorig jaar is het linkergaatje gaan ontsteken en daar hebben we eigenlijk niks aan gedaan. Op een gegeven moment was het een hele bult geworden, zo erg was het ontstoken. Er zat veel rotzooi enzo in die er maar niet uit wilde. Dit deed erg pijn en dus zijn we naar de kno arts in Breda gegaan. Hij wist niet zo goed wat te doen en gaf me verschillende soorten medicijnen. Maar helaas hielp dit niet... Het bleef zeer doen en uiteindelijk had ik na een week het gevoel of het opengeklapt was en de rotzooi eruit kon komen. Maar dit bleek erg tegen te vallen. We hebben er een gaasje met chloorhexidine tegengehouden en toen begon de huid te weken. De huid werd zo dun dat er een heel gat kwam, zo kon de rotzooi eruit en werd de schade minder. Ondertussen moest ik nu geregeld terug komen naar de kno arts in Breda. Na dat dit gebeurt was hadden we weer een afspraak bij de kno. Hij zei dat nadat het meeste rotzooi weg was het er erg rustig uitzag. Wel zei hij dat om te voorkomen dat het vaker zou gaan ontsteken het gaatje en het kanaal daarvan moest worden weggehaald. Dit moest alleen wel in een academisch ziekenhuis. Dat vond ik niet erg, ik wist er al wel eentje. :) Het WKZ natuurlijk. Daar ben ik toch al bekend en dan had ik gewoon alles in 1 ziekenhuis. Dus zo gezegd, zo gedaan. Ik werd geopereerd. Dit verliep verder allemaal prima en het litteken is mooi geheeld.

Nu een jaar later ging mn andere gaatje (rechts) ook ontsteken. Dit keer wisten we wat we moesten doen en maakte een afspraak met de kno. Tegen de tijd dat we bij de kno terecht konden was de schade alweer beperkt. Toch wilde we niet het risico lopen dat het nog eens zou gaan ontsteken, dus hebben ik daarvoor ook een operatie ondergaan. Dit verliep allemaal heel goed, de narcose ging supergoed. Dat was wel fijn, want dat was waar ik erg tegenop zag, omdat dat bij de vorige keer gigantisch was misgegaan.

Alles is dus goed verlopen, ik was de dag van de operatie alweer thuis en heb nu vrijwel geen pijn meer. Alleen af en toe wat jeuk, maar dat is een teken dat het aan het herstellen is :)

Okee, dit was dus ook weer een heel verhaal... Haha

xx Daphne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten