Pages

dinsdag 13 augustus 2013

Emdr therapie

Hee,

Vorige week vrijdag ben ik weer naar mn psychologe geweest. Hier hebben we ontdekt dat ik na de aantal emdr- sessies eigenlijk op dat moment geen negatieve beelden meer in mn hoofd had zitten. Dit is goed, want dat betekend dat ik alles weer een beetje op een rijtje heb gekregen, en dat was het doel ervan. Het hoofddoel was om meer zelfvertouwen te kweken, maar of dat gelukt is merk je eigenlijk pas als er een tegenslag komt. Want dan kun je op dat moment zien hoe ik er mee om ga enzo... Al vind ik persoonlijk dat dat het ook wel een beetje lastig maakt, omdat ik dus op dit moment nog niet echt een bevestiging heb of dat de opdracht in feite "voltooid" is. en dat zou ik op zich wel fijn vinden. Maar ja, ook dat komt wel weer goed.

Omdat er qua emdr dus niet veel meer te doen was, zijn we maar weer verder gaan kijken op het "hoofdspoor": het katheteriseren.. De emdr therapie was namelijk een soort zijspoor om mn zelfvertrouwen op te kwikken en bepaalde situaties te verwerken en de emotionele lading eraf te halen. Zodat ik daarna weer met goede moed en een zelfvertrouwen boost me kon gaan richten op het katheteriseren. Dat gaat namelijk totaal niet best... Ik vind het op dit moment helemaal moeilijk omdat ik geen vast ritme heb, en dat heb ik op schooldagen weer wel. Ik hoop dat ik daar ook nog een oplossing voor zal vinden. Maar gelukkig ga ik maandag weer naar school en heb ik mn lekkere vast ritme weer terug :) Dus dat gaat goed komen.

We hebben dus woensdag goede afspraken gemaakt over het katheteriseren, deze plannen met mn moeder bespoken en daar gaan we de volgende keer (morgen) weer mee verder.


Dit is dus de stand van zaken :)
xx Daphne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten